Sprawozdanie z działalności SIMFABRIC S.A. oraz GRUPY KAPITAŁOWEJ SIMFABRIC S.A.
za okres 1 stycznia do 31 grudnia 2022 r.
Strona 5 z 35
I.
List do akcjonariuszy
Szanowni Akcjonariusze i Inwestorzy,
W imieniu spółki SimFabric S.A. (dalej: „Spółka”, „Jednostka dominująca”, „Emitent”) oraz całej Grupy kapitałowej (dalej:
„Grupa”, „Grupa kapitałowa” mam przyjemność przedstawić Państwu skonsolidowany raport roczny Grupy kapitałowej
SimFabric S.A. podsumowujący nasze dokonania z 2022 roku.
Pierwszą rzeczą, o której chcieliśmy wspomnieć jest zwieńczenie ponad rocznej pracy, związanej z procesem przeniesienia
notowań SimFabric S.A. z giełdy NewConnect na parkiet główny GPW. Debiut na GPW odbył się w dniu 12 sierpnia 2022 roku i był
bardzo ważnym wydarzeniem w historii spółki.
Spółka SimFabric S.A. powstała w listopadzie 2016 roku po otrzymaniu głównej nagrody w konkursie organizowanym przez
Europejską Agencję Kosmiczną. Założona z minimalnym kapitałem 5.000 złotych rozrosła się w ciągu 4 lat do Spółki Akcyjnej,
która zadebiutowała w kwietniu 2020 roku na rynku NewConnect. Przed debiutem na NewConnect, założyciele spółki
SimFabric S.A. przyjęli plan uruchomienia procedury przeniesienia notowań na GPW, jeżeli kapitalizacja spółki osiągnie pułap
100 mln zł. Założona kapitalizacja 100 mln zł została osiągnięta w drugim dniu notowań na NewConnect, aby w ciągu kilku
miesięcy osiągnąć historyczną kapitalizację 625 mln zł. Po dwóch latach na NewConnect bardzo ważny etap i plan głównych
akcjonariuszy Spółkizostałosiągnięty i aktualnie mamyprzyjemność przedstawić Państwupierwszy rocznyraportjuż na rynku
głównym GPW.
W ciągu 2022 roku Spółka i cała Grupa SimFabric S.A. kontynuowała realizację Strategii Zrównoważonego Rozwoju Grupy
kapitałowej, zapoczątkowanej w 2019 roku i aktualnie składającej się z 6 filarów. Oprócz dotychczasowych pięciu filarów:
tworzenia gier własnych, portowaniu gier, usługach badawczo-rozwojowych oraz tworzeniu gier mobilnych oraz na gogle
wirtualnej rzeczywistości, w tym roku doszedł szósty filar, jakim jest tworzenie gier w modelu Play to Earn w oparciu o
technologię blockchain i NFT.
Rok 2022 byłdla Spółki pełen wyzwań i czynników zewnętrznych, które negatywnie wpływały na sytuację całej branży gier na
Świecie. Konflikt w Ukrainie i zamknięcie rynków Rosyjskiego i Ukraińskiego miał negatywny wpływ na sprzedaż i dystrybucję
gier komputerowych na większości platform. Z tego też powodu Spółka i Grupa kapitałowa odnotowała mniejsze wpływy z
tytułu sprzedaży produktów i usług w 2022 roku. I mimo rosnącej inflacji i szybko wzrastających cen, dzięki szybkiemu
adoptowaniu się do zmieniającej się sytuacji ekonomicznej, udało się utrzymać koszty produkcji na podobnym poziomie co rok
wcześniej. Niestety ze względu naprzeterminowane należnościZarząd zgodnie z rekomendacją audytora oraz podejściem
ostrożnościowym zdecydował się na odpisy aktualizacyjne w wysokości 5,26 mln złotych, co w znaczny sposób wpłynęło na
ostateczny wynikfinansowy za rok 2022. Gdybynie odpisy aktualizacyjne rok 2022 zakończyłbysię zyskiemnetto na poziomie 2
387 tys. zł w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym oraz zyskiem netto na poziomie 2 146 tys. zł. w jednostkowym
sprawozdaniu finansowym.
Na początku 2022 r. trzy spółki zależne MobileFabric S.A., VRFabric S.A. oraz GR Games S.A. przeprowadziły udane emisje akcji
za łączną kwotęponad 11 mlnzł. Dodatkowo rozwójspółek zależnychzaczyna wkraczać w kolejnąfazę, którą rozpoczyna
VRFabric S.A. wraz ze złożeniem wniosku o wprowadzenie akcji do obrotu na giełdzie NewConnect. Jesteśmy aktualnie w
ostatniej fazie zatwierdzania Dokumentu Informacyjnego, która liczymy, że zakończy się udanym debiutem VRFabric S.A. na
giełdzie NewConnect w drugim kwartale 2023 roku.
W roku 2022 udało nam się wprowadzić do sprzedaży 11 produktów (7 tytułów gier) na 6 platform sprzedażowych. Spółka
aktualnie pracuje nad wzmocnieniem Strategii Zrównoważonego Rozwoju, mającego na celu rozszerzenie sprzedaży zarówno
terytorialne, jak i pod względem nowych platform sprzedażowych. Cieszymy się, że udało się sfinalizować i podpisać nowe
umowy z tak dużymi koncernami jak Microsoft czy Epic Games Inc., a także Green Man Gaming. Cały czas pracujemy dla
kolejnymi tak dużymi umowami, w tym nad umową z dużym dystrybutorem na rynki Azji w tym Chiny.
Tuż przed publikacją niniejszego raportu 28 kwietnia 2023 roku odbyła się premiera trzech pierwszych gier z portfolio
SimFabric S.A., na nowej platformie sprzedażowej Epic Games Store, a w kolejnych miesiącach powinny ukazywać się kolejne gry
zarówno na tej platformie, jak i na kolejnych nad którymi uruchomieniem pracujemy.
To tylko skrót podejmowanych przez nas działań. Zachęcam do zapoznania się z całą treścią raportu, a także z aktualnymi
informacjami na temat SimFabric S.A. prezentowanymi na naszej korporacyjnej stronie internetowej www.simfabric.com.
Z poważaniem,
Julia Leszczyńska
Prezes Zarządu
SimFabric S.A.