/tmp/ty2zjf5h.1it/__finalPackage/tmb-20240214x10-Q001.jpg

Szanowni Akcjonariusze,

Mam przyjemność poinformować, że rok 2023 był kolejnym bardzo udanym okresem dla Orange Polska. Osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki finansowe pod kątem wszystkich wskaźników, realizując w całości założone cele. Oczekujemy utrzymania się tej korzystnej dynamiki w 2024 roku, przy zachowaniu priorytetów zgodnych ze strategią .Grow.

Doskonałe wyniki 2023 roku potwierdzeniem sukcesu strategii .Grow

W 2023 roku nasz biznes ponownie udowodnił swoje mocne fundamenty. Wzrosły przychody, zyski i przepływy pieniężne, a także zwiększyła się stopa zwrotu z zaangażowanego kapitału. Kluczem do wzrostu EBITDAaL o ponad 3% były bardzo dobre wyniki we wszystkich najważniejszych obszarach, wsparte przez naszą strategię komercyjną ukierunkowaną na wartość. Miało to kluczowe znaczenie dla ograniczenia silnego wpływu inflacji na nasze koszty. Przyspieszeniu wzrostu wskaźnika ARPO we wszystkich kluczowych usługach abonamentowych towarzyszył solidny przyrost bazy klientów. To potwierdza, że klienci doceniają zalety naszej kompleksowej oferty. Cieszą nas te wyniki – zwłaszcza wobec rosnącej konkurencji w usługach światłowodowych i konwergentnych, będącej efektem rozbudowy zasięgów światłowodowych przez operatorów infrastrukturalnych dostępnych dla wszystkich graczy detalicznych. Wymaga to od nas elastyczności i innowacyjności strategii marketingowych, żeby osiągnąć nasze ambitne cele komercyjne. Z zadowoleniem stwierdzam, że ubiegłoroczne wyniki potwierdzają, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celów strategii .Grow.

Nowe pasmo komórkowe źródłem istotnych korzyści w naszej działalności

Z wielkim zadowoleniem przyjęliśmy pozyskanie rezerwacji na blok częstotliwości 100 MHz w paśmie C, co blisko podwoiło nasze całkowite zasoby częstotliwości. Do końca stycznia 2024 roku, przy wykorzystaniu tego pasma udostępniliśmy klientom ponad tysiąc stacji bazowych w technologii 5G. W kolejnych latach przyniesie to szereg korzyści w naszej działalności. Ponieważ jest to pasmo pojemnościowe, to zyskaliśmy przede wszystkim znacznie większe zasoby do obsługi stale rosnącego przesyłu danych w naszej sieci. Przyczynia się to do zwiększenia efektywności nakładów inwestycyjnych. Ponadto, możemy teraz zaoferować klientom większe pakiety danych, co wesprze realizację strategii komercyjnej „więcej za więcej”. W średnim i dłuższym okresie, technologia 5G stopniowo otworzy wiele nowych możliwości, głównie dla klientów biznesowych. Te możliwości będą istotną kwestią w kolejnym okresie strategicznym.

Wykorzystanie narzędzi cyfrowych w celu zwiększenia efektywności i lepszej obsługi klientów

Rozwiązania cyfrowe są jednym z kluczowych czynników naszej transformacji. Dzięki nim lepiej i szybciej reagujemy na potrzeby klientów, a jednocześnie zyskujemy większą elastyczność i podnosimy efektywność. Tworzymy zaawansowaną platformę marketingową, opartą na analizie dużych zbiorów danych, w celu lepszego dostosowania ofert dla określonych grup klientów, co przełoży się na wyższą sprzedaż usług, większą lojalność klientów oraz wzrost przychodów. W okresie ostatnich dwóch lat zwiększyliśmy sprzedaż w kanałach cyfrowych o 25%, dzięki czemu ich udział w strukturze sprzedaży wzrósł do 20%. Kluczowym motorem wzrostu w tym obszarze jest aplikacja Mój Orange, którą stale poszerzamy o nowe, użyteczne funkcje dla klientów. W ciągu dwóch lat liczba osób korzystających z tej aplikacji wzrosła o połowę. W 2023 roku radykalnie zwiększyliśmy użycie robotów do automatyzacji procesów. Przynosi to oszczędności kosztowe oraz pozwala skierować pracowników wykonujących powtarzalne czynności do bardziej twórczych zadań. W ramach strategii .Grow określiliśmy kluczowe kompetencje, co pomoże zarówno w doskonaleniu jak i przekwalifikowaniu naszych zespołów. W ostatnich dwóch latach, ponad 70% pracowników wzięło udział w szkoleniach online z zakresu zarządzania dużymi zbiorami danych i sztucznej inteligencji oraz cyberbezpieczeństwa. Pomimo istotnego postępu, wciąż dostrzegamy znacznie większy potencjał rozwiązań cyfrowych, w szczególności w związku z wykorzystaniem generatywnej sztucznej inteligencji (obecnie testujemy pierwsze konkretne zastosowania z tego zakresu).

Istotne zmniejszenie emisji CO2 i planowa realizacja projektów społecznych

Rok 2023 przyniósł duże sukcesy w realizacji filaru strategii .Grow związanego z odpowiedzialnością. Dzięki portfelowi umów na dostawę energii odnawialnej znacząco przyspieszyliśmy proces ograniczania emisji CO2 – które względem 2015 roku, przyjętego za bazowy, zmniejszyły się o 79%. Osiągnęliśmy nasz cel strategiczny na 2025 rok dwa lata przed terminem. Udział energii odnawialnej w całkowitym zużyciu energii wzrósł do 74% (z 12% w

1

/tmp/ty2zjf5h.1it/__finalPackage/tmb-20240214x10-Q001.jpg

2022 roku). Ponadto, kładziemy coraz większy nacisk na emisje CO2 w zakresie 3. Jest to jednak trudniejsze zadanie, jako że te emisje w dużej mierze nie zależą od nas. W ramach wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym, w ciągu ostatnich trzech lat zebraliśmy i odnowiliśmy około 1,5 mln urządzeń i telefonów. W sferze szeroko zakrojonych działań społecznych, w 2023 roku zakończyliśmy realizację trzyletniego projektu Lekcja:Enter, w ramach którego kompetencje cyfrowe doskonaliło ponad 80 tys. nauczycielek i nauczycieli. Kontynuowaliśmy także projekty edukacyjne skierowane do dzieci i seniorów, ograniczające wykluczenie społeczne i cyfrowe.

Zakończenie realizacji strategii .Grow w 2024 roku

Według przewidywań, rok 2024 przyniesie poprawę otoczenia makroekonomicznego w Polsce. Według konsensusu prognoz ekonomicznych, tempo wzrostu PKB w tym roku powinno się zwiększyć do około 3% (od bliskiego recesji wzrostu 0,2% w 2023 roku). Rysuje się także perspektywa odblokowania funduszy europejskich, co powinno pobudzić działalność gospodarczą, w tym realizację przez nas projektów w obszarze usług IT i integracji. Cieszy nas, że inflacja spadła do średnich wartości jednocyfrowych, a w 2024 roku powinna się utrzymać na podobnym poziomie.

Przewidujemy, że rok 2024 przyniesie Orange Polska dalszy wzrost. Nasze priorytety będą zgodne z celami przyjętej przez nas strategii. Skoncentrujemy się na realizacji sprawdzonej strategii komercyjnej, a także przyspieszymy rozbudowę sieci 5G. Będziemy kontynuować transformację działalności w celu podniesienia efektywności, zwłaszcza wobec dalszego niekorzystnego wpływu inflacji na koszty. Ufam w siłę naszych aktywów i naszą zdolność do egzekwowania zamierzeń. Rok 2024 będzie ostatnim rokiem realizacji strategii .Grow, jesteśmy zdeterminowani, aby osiągnąć wszystkie jej cele. Wykorzystamy również ten czas na opracowanie nowego planu strategicznego, który – o czym jestem przekonana – stanie się dla nas platformą do osiągania dalszego wzrostu wartości dla akcjonariuszy

Liudmila Climoc

Prezeska Zarządu

Orange Polska S.A.

2